Maria hade ordnat med AW ute sin fint fixade ladugård.
Det bjöds på lite gott tilltugg, trevligt umjänge och sång av bilförsäljare Daniel. Han var otroligt duktig och spelade gallant på sin 54.000 kr gitarr(!). Kanske inte alltid sjöng min musiksmak, Håkan Hällström och liknande. Men ibland kom det en och annan låt jag gillade.
I baren huserade Viktor. 
Stämningen hög och det var mycket skratt och flams. Galnast var Klanen Enklund. Är de släkt tro? ;)
Vi sjöng och skrålade med i sången. Högst ljudnivå blev det när det var lite Melodifestivalslåtar. Jag sjöng så rösten nästan sprack. Jag hade jätteroligt. Det blev mycket prat om allt möjligt, men givetvis mycket USA och resor. Nyhemkommen från en resa som jag är.
Men i bakgrunden naggade hemresan. Då ingen skulle komma med från mitt håll, hade jag först tänkt cykla. Men det lockade inte att cykla hem i kylan mitt i natten. Så hyresvärden tyckte jag kunde ta hans andrabil, som ändå bara står ute på gårdsplan till ingen nytta.
Så för första gången, på jag vet inte när, flera år, körde jag alldeles ensam bil. Nu är det tack inte så långt till Maria. Själva körningen var det inga problem med, den sitter i kroppen. Det är huvudet som inte hänger med. Men det gick bra dit. Det är sju år sedan jag senast körde i mörker och då blev jag superyr i huvudet. Men jag tog det väldigt lugnt, glev sakta längs med vägen och trafiken var lika med noll. Så jag kom hem utan att känna mig allt för virrig. Kändes skönt.
Ett riktigt bra slut på en roligt kväll. Hoppas Maria ordnar lika rolig kväll igen. Jag kommer då också.

Kommentera

Publiceras ej