Pelmas och jag har redan planerat in nästa års USA-resa. Den blir med all säkerhet i augusti.
Men var ska vi ta vägen? 
Jag har tittat på att göra en resa från nationalpark till nationalpark, så där runt 17 stycken i typ 9 stater. Många mil skulle det bli, men Pelmas körde 771 mil på årets resa och skulle nog inte ha några problem med att köra några till på denna. 
 
Har dock lite dåligt samvete över min planering. Pelmas skulle gärna åka till Nashville. Jag har inget emot att åka dit igen, ett trevligt ställe. Problemet är bara vad vi skulle göra mera? De omgivande staterna är inte så speciella som de som ligger i Klippigabergen. Det är lite för likt hemma för att jag ska vara nöjd. Ska jag resa till USA igen och igen, vill jag att det ska vara stor skillnad från hemma. Väster ut i USA är naturen så egenartad och fantastisk att det känns som om att köra i en enorm nationalpark. Man tappar hakan var man än tittar. Det är det jag älskar med USA.
 

Kommentera

Publiceras ej