Jag avskyr när klockan ändras till sommar- eller vintertid!
Det handlar bara om en timma, men jag blir alldeles knasig. På våren sover jag alldeles för länge och på hösten blir det tvärt om. Kroppen säger att nu är det dags att kliva upp, men klockan talar om att det är alldeles för tidigt.
Det tar evigheter innan kroppsklockan har ställt om. För att inte tala hur svårt det är att ställa om klockan på en katt. Alla mina katter har verkat ha en klocka gömd någonstans i all pälsen. Allt ska ske på fast tider och gör det inte det så ska det högljutt talas om att "vi" är inte roade.
Både Nikkie och Winston tycker att klockan tjugotvå  är en bra, den enda, tiden att gå och lägga sig på. Nästan komiskt hur tidsbundna katter är. Smulan väckte alltid mig på mina fridagar vid femtiden, gick normalt upp strax innan fyra, med en min av: Matte nu har du försovit dig!
Sedan är det ju ett evigt jobb med att ändra tiden på alla klockor, jag har några stycken.
Jag förstår inte varför vi måste ändra tid alls. Känns så totalt onödigt. Bestäm en tid och håll er till den!

1 kommentarer

lars

29 Oct 2017 11:19

jag håller fullständigt med dig. Ha normaltid hela året som vi alltid har haft. Jäkla veleri detta med att flytta fram och gå tillbaks. Nä jag lever nu

Kommentera

Publiceras ej