Katter är sådana underbara små djur.
Att matte ändrar rutiner här hemma godkänns inte. Under lördagen var jag dålig och gick och la mig i sängen igen efter frukost. Det gjorde Winston upprörd, där är ju hans plats dagtid. Han skrotade runt i sängen, kelade, jamade och var allmänt stökig ett tag. Sedan la han sig till slut i hörnet på sängen. Han får utan problem, sängen är rejält rymlig. Men han ska ligga mitt på och ingenstans!
Under måndagskvällen var jag åter dålig och orkade inte sitta upp och sy, utan jag la mig i soffan och läste. Inte godkänt! Här ligger min underbare Pelle, smeknamn på Winston när han är på gnälligt humör, på kvällarna! Först nöjde han sig med att ligga och stirra ilsket på mig från skrivbordet. Sedan kom han och kelade en stund. Men när jag legat där över två timmar och såg ut som om jag tänkte röra på mig i det närmsta, var måttet rågat eller överfull och lite till. Nu var Pelle irriterad. Han jamade, satte sig på golvet brevid soffan och glodde ilsket, ställde sig upp med tassarna på soffkanten och började putta på mig. Men jag rörde inte på mig. Till slut gick han och la sig på ett annat ställe i kontoret, där la han sig med ändan åt mig och slog irriterat med svansen en bra stund.
Man ändrar inte rutiner ostraffat! 
 

Kommentera

Publiceras ej