Jag kan inte låta bli att sy tecknade serier. Men denna gången tänkte jag göra lite annorlunda. Som vanligt syr jag figurerna för sig själv, men jag tänker sy bakgrunden som den är i bilden.
Älskar den här scenen från Kalle Ankas Dude Duck. När hästen klär ut sig till ko och säger mmmmeu, dör jag nästan av skratt. 
https://www.youtube.com/watch?v=9laH-3pY9ps, ca 5.10 in i filmen.
Funderar också på att göra en scen från Ferdinand. Men hjärnan jobbar på högvarv med att komma på något nytt, något alldeles nytt. Problemet är att det får inte vara för avancerat, då blir jag bara trött och börjar sy på något enklare, typ seriefigurer, finns fortfarande plats på min Serieserie-vägg. Nej, jag söker något som blir lite mer utmaning men som fortfarande kommer att vara roligt. Få flera förslag av kompisar men inget har klickat. Funderingarna går vidare.
 

Kommentera

Publiceras ej