Så fort jag besöker Walmart eller Target på mina resor runt USA, sätter jag fart mot bokavdelningen i hop om att hitta Harlquinböcker. Men de blir svårare och svårare att få tag på i butik. Tur det visade det sig under senaste resan. För i brist på dem köpte jag andra böcker med läckra cowboys på framsidan. 
Hittade en bok av Kari Lynn Dell och blev helt besatt. Läste i massor på kvällarna och den låg hela tiden och malde i bakhuvudet under dagarna. Den är den tredje boken i en serie om fyra böcker. Fjärde boken kommer inte ut förrän i april nästa år. Hur ska jag klara mig tills dess!
Kari Lynn skriver gripande och roliga böcker som utspelar sig i rodeons värld. Då hon själv tävlar som roper, dvs en som fångar in och binder upp kalvar, är hon mycket insatt i rodeons alla delar. Det är mycket intressant att läsa. Böckerna handlar om familjen Jacobs, som både jobbar i rodeon och förser tävlingarna med tjurar. Alla är med i alla böckerna och det intressant och roligt att följa dem genom serien.
Första boken, Reckless in Texas, handlar om Joe och Violet. Han jobbar som tjurfäktare, dvs den som distraherar tjuren så den inte ger sig på cowboyen efter han har hoppat/trillat av. Violet är en av två ryttare som ser till att cowboyen kommer av rätt och sedan försöker de mota ut tjur/häst från arenan. Violet har en son som kom till i fyllan och villan med sin kompis Delan. 
Bok två, Tangled in Texas, är om Delan och Tori. Han är barbackaryttare och skadar sig svårt i bok ett och behöver sjukgymnast för att komma tillbaka i form. Tori är en fd flickvän och sjukgymnast. 
Bok tre, Tougher in Texas, som var den första jag läste, är otroligt gripande om Cole och Shawnee. Han jobbar också som hjälpryttare och får i bok ett reda på han ar en form av Aspbergers. Han har alltid haft problem med att umgås med folk och vill ha ordentlig ordning och red omkring sig och nu får han reda på varför. Shwanee som är hans totala motsats och som han känt länge har anställs av Violet som hjälpryttare då hon själv blivit   gravid. Shawnee har haft cancer i tonåren och kämpar fortfarande med tanken på att hon en dag kommer få tillbaka den.
Fjärde boken handlar om Wyatt, vän till Joe och Melanie, vän med Violet. Jag längtar tills jag äntligen få läsa om dem också.
Böckerna är fyllda av ett härligt persongalleri och flera gripande sidohistorior. Allt känns mycket äkta.
Kari Lynn har tyvärr inte skrivit så många böcker, men hon skriver otroligt bra. Böckerna handlar om vanliga människor med vanliga problem och känslor. Jag gillar dem alla otroligt mycket. Vill bara läsa mer och mer. Har redan läst om dem flera gånger. Tougher in Texas läste jag om direkt efter att jag läst ut den.
Att de sedan utspelar sig i Texas är en bonus. Älskar den staten!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej