Tröttheten gjorde det svårt för mig att se de små detaljerna på mitt nuvarande arbete och jag sydde annat emellan. Men nu har jag kommit igång igen.
Nu känns arbetet roligt igen och jag har sytt i massor i helgen. Nu är det bara tre hus kvar att göra och eventuellt ska jag försöka hitta något annat att sy än det jag planerat uppe i västra hörnet. Passar inte in.
De är roligt att den snart är klar. Men en sak är säker. Det kommer dröja länge innan jag gör något liknande arbete igen. Tror jag i alla fall. Det är helt klart roligare att sy på gallerväv eller väv med större hål. Här måste jag hela tiden sitta och sikta och ibland tar det irriterande lång tid. Speciellt när jag försöker hitta hålet underifrån och inte ser var jag sätter nålen. 
När jag så småningom sätter upp arbetet på väggen kommer det verkligen sticka ut mot de andra tavlorna, i all sin kritvithet.

Kommentera

Publiceras ej