Satt och slöade framför daton och tog det extremt lugnt. 
Färdtjänst skulle komma 10.55 och klockan var lite över kvart över tio. Då får jag syn på en färdtjänsbuss som kör ner mot Bruket! Hade jag hört fel? Hade hon sagt 10.25? Och jag som fortfarande satt i morgonrock!
Rusade ut i badrummet och tvättade av mig i blixtfart. Slängde på mig kläder, slängde ner lite grejer i ryggsäcken som jag skulle ta med mig till mamma och rusade ut. Där är det precis tomt. Var är bussen? Väntade han inte? Min påklädning kanske tog tre minuter. Hela jag skakade och jag hade svårt att röra mig. Klara verkligen inte stress nu för tiden.
Ringde Serviceresor och nej, jag hade inte hört fel. Bokade tiden var 10.55. Han hade kommit en halvtimma för tidigt. Kanske tänkte ha ta en paus innan han körde fram till mig men det finns ju inget bra ställe att stå på här. 
Nu ska jag försöka lugna ner mig och sluta skaka. Sådan här stress kan sitta kvar i timmar.

Kommentera

Publiceras ej