Sitter och går igenom ett flertal CD-skivor fulla med bilder. En del har jag inte sett på år och dag och andra hör till nästan dagliga tittningar. Hittar mycket kul att titta på. Min första digitalkamera tog fantastiska närbilder och jag har massor av kort på insekter. Tyvärr inte hittat mina absoluta favoriter ännu. 
En bild från tiden på Swebus och när jag pyntat mig med HV-rosetter, då de spelade SM-final. Något jag gjorde vid alla deras finalmatcher. En del folk glodde som galningar, med en blick som sa att jag var helt galen som såg ut så. Fick förklara att det var pga att HV spelade final. De flesta tyckte dock det var roligt att jag pyntade mig till olika tillfällen, tex julgranskulor till jul, fjädrar till påsk mm.
Massor av roliga bilder på Nikkie och lättare magssårsframkallande, när jag hittade henne uppe på taket.
Hittat bilder på Evert. Vi hade roligt tillsammans. När jag var ledig åt vi kvällsmat ihop och löstekorsord.
Hittade en gosig bild med mamma en jul.
Kort på svanarna när de äntligen hade en unge i dammen hela sommaren.
 
Hittade också bilderna från min 40-årsfrukost på morgonen efter vinterns absolut kallaste natt, -24,3. Men vi hade trevligt ändå. Men det var då jag bestämde mig för att fira min 50 årsdag långt borta.
Det är inte klokt vad kort jag tagit genom åren. Tog mycket innan digitalkamerans ankomst, men sedan har det mer eller mindre exploderat!
Något som jag dock inte hittade var filmen från svågers femtio årsfest. Där vi gjorde en teater med musik av Galenskaparna, texter av bästa bästisen och skönsång, verkligen inte, av mig och nyss nämnda bästis, kusin som svåger, syster som syster och systerdotter som Tuffe. Den var hysteriskt bra, men jag vet inte var den kan ha hamnat?
 
 

Kommentera

Publiceras ej