Vet givetvis att jag inte är så ung längre men lite åldersnoja blev det allt när jag tvingats till att skaffa extra läsglasögon. 

De ska jag nu använda när jag sitter vid datorn, läser, handarbetar och tittar på hockey på dataskärmen. Blir till att hålla reda på vad glasögonen är någonstans. 

Behövde även nya glas i mina andra glasögon. Så när Peter slipade till glasen tog jag deras hund Mysan på promenad runt Ingsbergssjön. Det blev en härlig stund med många stopp då Mysan vill läsa ”tidningen” vid var och varannan buske. Hon tittade ivrigt på andra hundar, men hon drog bara lite lagom i kopplet. Inget skällande som tur var. 

Efter någon timma var glasögonen färdiga att användas. Oh jösses, vad mycket bättre jag såg med dem!!! Har inte upplevt att jag sett speciellt dåligt innan, om man nu räknar bort läsandet och broderandet. Men oj, vad klart och tydligt allt blev runt omkring mig. Härligt!

Kommentera

Publiceras ej