Så har jag satt upp årets andra resekollage på en av väggarna i köket. Det börjar bli lite fullt väggarna även där. Den sticker också ut i all sin vithet. Men samtidigt är det bra att den sitter på den väggen. Där är alla lite olika. På väggen med mina första resekollage har de alla ungefär samma stuk och likadan ram runt. 
Till nästa års USA-resa får jag antingen flytta klockan eller sy en lite långsmal, som passar ovanpå de andra. 
I köket har jag bara mina USA-resor. Borderiet som blir efter Nordirlandsresan hamnar på väggen som varit London-vägg och efter förra årets resa blev Englandsvägg. Nästa år blir vägen kallad Storbritannienvägg eller UK for short. 
Det är roligt att sy en minnestavla över alla de större resorna jag gjort. De har nästan ersatt mina fotoalbum. Älskar att sitta i köket och titta på dem när jag äter eller bara slänga en titt på dem när jag passerar genom köket. Underbart att bli påmind om alla mina resor.
 

Kommentera

Publiceras ej