Jag försöker vara väldigt noga med att alltid plocka på mig alla kvitton när jag är ute och reser. Vid inköp av minsta prylen kräver jag kvitto.
Jag älskar att kunna plocka fram och titta vad jag har köpt, när och hur mycket det kostat. Minnena väller över mig. Är jag osäker på ett vägval någonstans, kan jag hitta ett kvitto som visar var jag varit. Älskar när det står var butiken heter, det är tyvärr inte allti så, vilken datum inköpet har gjorts och favoriten, tid. Alltid roligt att se vilken dit jag varit där och där. Hur lång tid det har tagit att köra mellan olika stopp.
Jag lägger dem i datummarkerade plastmappar, för att inte blanda ihop dem. Men det är något jag börjat med på senare reser. Hittade delar av kvittonen från min USA-resa 2001. De som var av vanligt papper är inklistrade i det stora albumet, men övriga ligger blandat i en mapp. Får engagera mig med att försöka sortera dem när jag skannar in dem. Det är bra mycket lättare att hitta ett specillt kvitto då. Men det är ganska så tidödande att sitta och skanna. Mycket tid då jag bara väntar på att skannern ska jobba färdigt. De kvitton som jag klistrar in sitter på snedden och bredden och hur som helst. De tänker jag fotografera med min vanliga kamera eller mobilkameran. Beror på vilket jag kan få bäst kvalitet med. En del har blekna rejält.
 
Efteråt lägger jag allt i en papperskasse från resan och hänger den i närheten av minnesväggen i museet/sovrummet. Vill jag hitta originalkvittot, så ska det alltid gå.
Känner mig lätt manisk när det kommer till mina kvitton. Men det är verkligen roligt att kunna se vad saker kostat, var köpte på just den platsen eller vilken tid.
 

Kommentera

Publiceras ej