Sitter och håller på med kvittona idag också. Det är några stycken och tar lite tid. Men för att vara så effektiv som möjligt, skannar jag den senaste resan, som tar tid, medan jag redigerar kvittona från 2001, som går lite fortare. Jag fotograferade dem häromdagen och nu putsar jag på dem lite, i den möjligaste mån som det går. 
Hittat några roliga. Amerikanarna har lite problem med våra körkort. På deras står deras namn överst. Det gör det inte på svenska...
Så flertalet gånger har jag varit Korkort, Sverige Korkort. Fick tom komplimang för mitt vackra namn på ett hotell 2001. Det var första gången som jag tittade på vilket namn de skrivit och det blev lite pinsamt när jag förklarade vad de två orden betydde. Hade väl kunnat hålla tyst, men jag flev så full av skratt. Numera pekar jag ut vilket som är mitt namn på körkortet när jag lämnar fram det.
Det vanligaste är annars att de skriver Switzerland istället för Sweden. Hur nu någon kan få lilla ordent Sweden till krångliga Switzerland. 
Hittade ett hotellkvitto från årets resa där de skrivit att vi var från Sioux Falls i South Dakota istället för Sweden. Vissa har verkligen ingen aning att det finns ett litet land i norra Europa som heter Sweden. Ser direkt på dem om de vet att det är ett annat land och inte en okänd ort i USA. De säger någon utslätande om hur trevligt med tomma ögon. Får väl vara glad om de vet att det finns andra länder i världen över huvudtaget...
 

Kommentera

Publiceras ej