Så var det dags igen. Mitt decaf te har tagit slut och det är hopplöst svårt att hitta nytt. Var på The English Shop i Stockholm, men där var allt decaf också slut. Finns ett par sorter på deras hemsida. Men kan inte köpa något förrän nästa bidragsmånad.
Så under tiden får jag dricka vanligt, med allt det innebär av huvudvärk och uppiggande vid fel tillfälle. Jag gillar verkligen inte att behöva dricka det. Men att sluta dricka te i väntan decaf, finns inte med på kartan. Jag älskar att surpla mitt te flera gånger om dagen. Speciellt så här års.
Sedan blir det ju det jobbiga med avvänjning, när jag till slut får tag i mitt decaf te. Då blir det antingen att sluta med en gång och få svår huvudvärk eller att minska ner på mängden vanligt te i några dagar. Jobbigt vilket som.
Jag saknar mitt decaf te!!!!!

Kommentera

Publiceras ej