Jag älskar Sverige och jag kan inte tänka mig att flytta här ifrån.
Men det är ju klar, det gjorde ju inget om vi hade äkta cowboys här. Men så är fallet inte och jag får nöja mig med att läsa om dem.
Håller på med bokserie om fyra böcker om Bröderna Blake och Toby Dawson och deras kusiner Jud och Josie Dawson, som alla flyttat till lilla Dry Creek i norra Texas. Där blir de grannar till Systrarna Allie, Lizzy och Fiona Logan och deras kompis Deke Sullivan. Skriven av Carolyn Brown, som gett ut massor av böcker, alla om cowboys.
Jag började med att läsa bok tre, om Fiona och Jud. Mycket roligt skriven och alla i familjen är involverade. Men den refererade mycket till bok ett och två, som jag läste i omvänd följd också. Här finns fördömmande grannar, dement mormor och nyfikna grannar. De festar på fredagar och lördagar och går till kyrkan på söndagar. Det handlar om livet med att driva en ranch. Ingen är rik och mäktig, utan det handlar om helt vanliga människor.
Det är skriven av en äkta Texasbo och jag känner igen mycket av tänket och sättet de pratar på. De bär alla vapen och inte är det konstigt för dem att baren de går till också har en liten bordell. 
Böckerna är roliga och lättlästa och jag gillar alla jag läser om. 
Håller på med bok fyra och när den är slut får jag inskaffa fler böcker av Carolyn Brown och drömma mig bort till Texas med alla sina pick-up trucks och cowboys.
 

Kommentera

Publiceras ej