Stor lycka! Jag får börja med ett nytt arbete. Denna gången om min första USA-resa. 
Hade en bild i huvudet långt innan resan hur jag tänkte ha tavlan. Rita ut staterna och sedan ha olika bilder från varje stat i dem och sätta några lösa bilder vid sidan om. Efter litet letande har jag nu kommit på vilka bilder jag vill ha. Inte helt lätt, de ska passa statens form och gå att sy någonlunda bra. I California blir det en spårvagn, Arizona, blir det två biler från Tomstone. Den ena ska vara Bröderna Earps och Doc Hollidays silluetter vid sidan om. Önskar att jag kunde få till Bryce Canyon Nationalpark, men den är så detaljerad att det bara kommer att se rörigt ut. Så jag kommer att sätta siluetter med de tre parkerna vi besökte och i de färger som de mestadels var. Nevada blir det Eifeltornet från Las Vegas. De extra figurerna kommer bli flygplanet jag flög med över Grand Canyon och Golden Gatebron.
På fältet runt, som kommer vara blått, för havet och grönt för resten, kommer jag sätta bokstäver om saker som vara viktiga. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej