Så är äntligen Dagen F här!
Ett spännande år i år. Ingen självklar favorit. Jag håller givetvis på Nano men är helt ok med att Wiktoria, Robin eller Mariette skulle kunna vinna. Även Jon Henrik och Aninia skulle gå bra som vinnare. Deras röster är väldigt snygga ihop. 

Blir en spännande kväll.

1. Ace Wilder – Wild Child ***

Jag gillar den till viss del. Speciellt refrängens början. Men framträdandet!? Det är uselt. Hittade hon verkligen inget bättre än mysisbyxer att ha på sig?

2. Boris René – Her Kiss **

Boris är bättre än låten. Den lever helt på hans charm.

3. Lisa Ajax – I Don't Give A *

Så sanslöst tjatig och intetsägande. Den kommer ingenstans. Den bara står där och stampar på I Don´t Giv A. Jag vill sopa till henne i huvudet så hon hoppar vidare till nästa spår.

4. Robin Bengtsson – I Can't Go On ****

Kanonbra låt och snyggt framträdande. Förutom inzoomningen på en av dansarnas skrev. Känns bara uuui eller så är jag bara gammaldags. Men allt annat är supersnyggt.

5. Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia – En värld full av strider (Eatneme gusnie jeenh dåaroeh) ***

Den bara växer och växer. Gillar verkligen inte när han pratar i början. Men hans jojk och hennes sång är så snygga tillsammans.

6. Anton Hagman – Kiss You Goodbye *

Gulligt, men jag har svårt att komma ihåg den.

7. Mariette – A Million Years **

En otroligt snygg låt som jag har svårt att gå igång på.

8. FO&O – Gotta Thing About You *

Låten är ok men deras överlägsna miner och synkroniserade rörelser är inte i min smak. De ger mig utslag. Introt är verkligen Ratatas Jackie rakt av. Men jag har svårt att tänka mig att Mutt Lang har hört den.

9. Nano – Hold On *****

Älskar den! Min absoluta favorit i år. Hans röst, gospelpartierna, bass & drum kompet. Allt. Jag blir så lycklig när jag hör den.

10. Wiktoria – As I Lay Me Down ***

Hon sjunger kanon och låten har ett härligt ös. Bäst är à capellarefrängen.

11. Benjamin Ingrosso – Good Lovin' *

Låten är ok, men jag avskyr hans nasala barnsliga röst. Bort, bort, bort!

12. Owe Thörnqvist – Boogieman Blues ***

Härligt gung och han sjunger fantastiskt för att vara snart 88 år. Vill jag att den ska vinna? Abslut inte! 

 

 

Melodifestivalen 2017,

Kommentera

Publiceras ej