Så var det då konstaterat att Loreen gick inte vidare från Andra Chansen och folk är vansinniga. Men då undrar jag lite kort. Om de som skriker ut sin ilska på sociala medier, röstade ni?
Skulle inte tro det, för då hade Loreens hjärta sprakat mycket mer. Nu glimmade det knappt ens lila. Alla andra artisters hjärtan sprakade i rosa. Det kom trots allt in över 7 miljoner röster. Men det verkade inte som om det var speciellt många som röstade på Loreen. Så alla ni som skriker idag. Har ni röstat, då kan ni gnälla. Men röstade ni inte, då har ni inte rätt att skrika halsen av er. 
Jag röstade på Loreen, kanske inte då för att jag gillar låten. Känner inget alls för den. Utan mer för att Antons låt är den enda av årets bidrag som jag inte kommer ihåg efteråt. Hur mycket jag än lyssnat in mig på den. 
Det tjoas om att svenskarna inte röstade på den för att den var för politisk. Tror jag inte på. Nästan omöjligt att höra vad hon sjunger och framträdandet säger inte så jättemycket om man inte hör vad den handlar om. Det springs lite här, viftas med flaggor där och så trillar de omkull. Tror helt enkelt att det är så enkelt att folk bara inte gillar låten. Den är inte bra. Den blir heller inte bättre och bättre ju fler fånger man hör den, som Jon Henrik för mig. Statements är tyvärr inget mer än ett jaha, vad det allt.
I övrigt var jag glad för att Boris René gick vidare. Han är så otroligt charmig, låten i sig själv är ok. Ledsen för att Axel förlorade mot Lisa. Hennes låt är bara tjatig. Röstade på FO&O, inte för att jag gillar dem utan för att jag inte ville ha De Vet Du till final men sin urkassa Road Trip.
Nu väntar jag med spänning på finalen. Nano, sjung skiten ur alla de andra!
 

Kommentera

Publiceras ej