När jag är ute och reser sparar jag noga alla kvitton. Varje kväll, under resans gång, lägger jag dem i enskilda mappar.. Då får jag ordning och reda på dem. Vilket visade sig bra när jag behövde visa vilka nationalparker jag betalat inträde till jag köpte parkpass efter några dagar. Kortet kostar 80 dollar per år och rangern drog av de femtio dollar jag redan betalat i två parker. Man känar på att ha ordning och reda!
Det är inte bara roligt att se vad jag shoppat. Det också kul att se när jag inhandlat något. Se när jag var och där under resans gång.
Något som jag avskyr är kvitton som det varken står var för affär/restaurang eller vad jag inhandlat på. Då får jag helt enkelt helt gå efter datum och tid. 
Jag sparar också på inträdesbiljetter och annat smått och gott. De brukar efter inskanning hamna på resevägg. Det enda jobbiga med det hela är att det tar sin lilla tid. Mycket tid att bara sitta och vänta, vilket gör mig rätt så frustrerad. Hittar på lite annat, men det brukar sluta med att jag rör ihop allt och jag får göra om en massa.
Men det är kul när allt är färdigt. Har inte gjort några reseböcker för de senaste tre resorna, tappat sugen på det, men annars kommer kvitton och biljetter in bland alla korten. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej