Så var det dags igen!
Med jämna mellanrum känns det som om bäckenfogen på höger sida glider lite ur läge. Så känns det i alla fall. Det kniper till och sedan gör det väldigt ont i vissa lägen. Kan gå utan några större problem och ligga går också ganska bra. Sitta gör ont och ställa sig upp är en ren pina. Men värst är det att gå på toa. Gör jätteont när jag när jag lutar mig åt höger. Får ta sats och hålla andan, det är som att någon kör in en kniv i bäckenet. Åt vänster går inte heller. Det gör inte ont, går bara inte att böja mig däråt alls.
Kände igår när jag låg och läste att fogen liksom gled ur läge och i morse hade jag jättevårt att ta mig ur säng. Nu kan jag få ha ont i några dagar eller flera veckor. Det är lite olika. Jobbigt är det i varje fall.
Vet inte om det har att göra med att jag trillat och satt i högersittknöl flera gånger eller vad det beror på att jag får ont där emellanåt. När jag läser om det på nätet har det alltid att göra med graviditet och jag är tämligen säker på att inte är därför jag har ont. Läkarna säger ischias, men jag har ju bara ont i bäckenet. Höger ben kan kännas lite stum i vissa lägen, men det gör aldrig ont. Inte så som mamma hade problem med i en herrans massa år.
Men vad det än är, så gör det väldigt ont!

Kommentera

Publiceras ej