Jag älskar att gå på Matmarknaden i Jönköping. Titta och lukta på allt som erbjuds. Jag går fram och tillbaka flera gånger och bara njuter. 
Det har varit lite tråkigare de senaste åren, då marknaden har varit exakt likadan. Men i år hade de nya länder med. Det gjorde mig extra glad. Jag bestämde mig för att prova på mat från Elfenbenskusten. Maten var lite lagom kryddstark, det gillar jag. Inte så stark att den bränner bort varenda smaklök. Mycket paprika i, som min mage normalt inte klarar, men som inte sa ett pip efteråt. Men det som var godast var kycklingen. Den var så spröd och mjuk att den nästan föll isär av sig själv och jag behövde knappt inte tugga på den. Önskar att jag fått mer än en, men jag hade valt en liten portion. Så jag fick skylla mig själv. Lite roligt att de serverade den med både ris och potatis.
Flöt runt lite till och tittade och luktade och njöt. Till efterätt köpte jag miniplättar från Nederländerna med jodgubbssylt på. De har jag ätit förr och de är mycket goda.
Tänkte att jag brukar alltid stöta på någon jag känner och strax därefter gick jag på en systerdotter.  Efter någon timma eller så kände jag mig nöjd och gick tillbaka till till biografen för ytterligare en film till. 
 

Kommentera

Publiceras ej