Bakar inte så mycket kakor numera. Men då och då får jag en beställning.
Idag bakar jag kakor till aktivitetskvällen på onsdagkväll i Esperyds Missionskyrka. Skulle egentligen bara baka en sort. Men när jag fick höra att hon som också skulle fixa kakor till kvällen, tänkte köpa en kaka, då hon inte bakar, sa jag blankt nej! Här köps inte några kakor när jag kan baka. Kan lika bra baka två sorter som en. 
Bakar dem idag ifall någon av dem, eller båda, skulle bli misslyckade. Verkar som det lättare blir så när jag bakar till något speciellt tillfälle, än när jag bara bakar för att jag känner för det. Sist råkade jag bränna en plåt.
Klar med chokladdrömmarna och de har blivit bra. Så nu återstår bara att grädda jitterbuggarna. De är kletiga att göra och lite halvsvåra att skära upp. Men oj vad goda de är innan de är gräddade! Fick hejda mig så jag inte stoppade i mig mer än kanterna. Älskar kakdeg! Det är egentligen bara därför jag gillar att baka. Den färdiga produkten är jag inte så förtjust i.
 

Kommentera

Publiceras ej