Trots den hårda motvinden bestämde jag mig för att cykla upp till Äng och fotografera missionskyrkan. Mitt nästa broderiprojekt. Råkade, blink, blink,  taima tiden så bra att jag lyckades bli bjuden, blink, blink, på mat hos faster och farbror också.
Faster hade inte börjat med maten än när jag dök upp vid ett-tiden. Jag skulle hinna cykla upp och fota kyrkan innan maten. Gjorde så också. Vinden gjorde så att jag lyckades få stark medvind när jag cyklade tillbaka till Bästhult. Skönt det. Turen dit hade mestadels varit i rejäl motvind. Blir smidigt att cykla hem sen. 
Faster fixade ihop lite smått och gott, bla stekta färskpotatis. Till efterrätt blev det fasterklassikern äppelmos med grädde. Något jag aldrig skulle äta hemma, men som hos faster och farbror är det goaste som finns. Vi pratade i massor om allt möjligt en bra stund. Jag hjälpte också till att hänga upp gardiner för torkning. De är inte så smidiga längre, så jag hjälpte gärna till med att kravla upp på trappstegen för att nå snöret. 
Det var ett tag sedan sist, så det var roligt att komma på besök igen. Alltid roligt, och gott, att spendera tid med faster och farbror. 
Till slut satte jag mig på cykeln igen i mestadels medvind och nedförsbacke. Smidigt att cykla hem. Stannade och tittade till ett knippe gravar vid kyrkan. Blev en trevlig tur, trots den ibland starka blåsten.
 

Kommentera

Publiceras ej