Det finns stor risk för att det blir en tredje resa till USA i år. 
Pelmas behöver åka tillbaka till California för att köpa mer delar till Peterbilt-lastbilen han håller på att renovera och han behöver sin "sekreterare" med.
Men det är klart vill han ha med henne så får han betala rubbet. Jag kommer möjligtvis ha råd att betala för maten. Så behöver jag vila några veckor också efter septembers resa. Så kanske i slutet på oktober.
Nu borde han få pengar för det här från sin chef. Tycker jag i alla fall. Det är ju trots allt han som äger lastbilen.
Resan skulle bli ca en vecka lång. Flygbiljetten är hälften så billig. Det roliga i det hela är, om vi åker i fem dagar eller åtta dagar blir totalkostnaden den samma. Några få dagar blir flygbiljetten dyrare men en mindre kostnad för hyrbil och hotellnätter. Tvärt om, om vi stannar några dagar till.
Visst, jag gillar inte att någon annan betalar för mig. Vill helst sköta mig själv. Men jag får tar det här som att jag får betalt för att jag hjälper honom fixa lastbilsdelar.
Om det nu blir en resa till...
 
 
 

1 kommentarer

Lillemmish- mode - inspo - mamma till wille

24 Aug 2017 09:35

åh hade också velat resa dit :)

ha en bra torsdag
kramizzz

Kommentera

Publiceras ej