Min kaktus som står ute i trappen blommar för fullt. Det har den inte gjort sedan jag hade den i ljuslyktan inne på kontoret. Då blommade den mest hela tiden. Blev som ett litet växthus där inne antar jag.
Men sedan fick jag flytta ut den på grund av att den blivit för stor. Nu står den i halltrappan och får vatten någon gång varannan månad eller så. 
Blev jätteförvånad när jag fick syn på att den börjat blomma igen, när jag gick förbi den härom dagen. Det är det bästa med kaktusar, du kan nästan misshandla dem hur mycket som helst och de växer som bara den i alla fall. Kaktusen som står bredvid och var förgången till denna kaktus i ljuslyktan. Då var den bara kanske fem centimeter hög. Den har nu vuxit sig så stor att den går i överkanten på det lilla fönstret. Får se vad jag gör med den. Om jag ska flytta den eller se hur den kommer växa när den inte längre kan växa rakt upp.
Så underbart att se att det är inte bara jag som stortrivs i Bruket.
 

Kommentera

Publiceras ej