Vissa dagar vill jag bara sy och sy, andra går det otroligt långsamt.
Häromdagen fick jag kämpa för att orka göra färdigt Fred, tog tre timmar. Kunde inte koncentrera mig, utan satt mest och spelade spel på mobilen.
Igår var den totala motsatsen. Jag kom ingång ordentligt under eftermiddagen med att sy det svarta runt figurerna. När klockan började närma sig sängdags och katten började tjata, så ville jag bara göra lite till. Till slut fick jag tvinga mig att sluta. Då var klockan nästan midnatt. Hade lätt kunnat fortsätta ännu längre.
När det gick så långsamt med Fred, tänkte jag att jag kommer inte att bli färdig med alla innan jag åker iväg till USA, om lite över en vecka. Men nu känns det som om jag kommer att göra färdig alla ikväll. Sedan kommer det jobbiga med att stryka ihop dem med flieselinen, men det är roligt när alla är färdiga och jag kan sy ihop dem och sätta upp dem på min Serieserie-vägg.
 
.

Kommentera

Publiceras ej