Jag har tittat på Criminal Minds hur mycket som helst igenom åren utan berörs nämnvärt av alla otäckheter.
När jag satte på och tittade på några avsnitt igår, hade jag inte tittat på Criminal Minds på länge. Upplevelsen blev helt annan än var den brukar. Jag blev så illa berörd att jag knappt inte ville titta färdigt. Det har aldrig hänt förut!
Vad har hänt med mig? Är det åldern? Min MS?
Märkte en förändring när jag var i USA tidigare i år. Helt plötsligt blev jag helhispig när jag var på höga höjder och tittade ner över kanten. Först när vi åkte längs med en smal, brant ravin och det inte fanns några vägräcken. Jag nästan kramade sönder dörrhandtaget. Fick nästan anfall vid Grand Canyon om jag eller även Pelmas gick för nära kanten och där fanns det räck eller mur. Fick ångest så fort jag kom för nära kanten.
När systerdottern och jag åkte ner för den otroligt krokiga och vägräckesfria vägen från toppen av Pike's Peak, Colorado, 2014, tyckte jag det var lätt obehgligt, men jag kände inte den nästan förlamande skräcken som jag känner nu.
Vad har hänt?
Jag har aldrig brytt mig om höjder förut. Ok, kanske inte direkt skuttade ut och ställde mig på kanten av Prejkestolen i Norge och tittade ner. Men utöver det har jag aldrig haft några problem. Plötsligt har jag blivit superschafsig för minsta lilla grej.
Vad är det för konstig personlighetsförändring jag genomgått?
Så irriterande!!!!

Kommentera

Publiceras ej