Bivärkningarna när jag tar min medicin blir bara värre och värre. Trots att jag igår tog alvedon forte ett par gånger. Kanske tog dem för tidigt. Sprutan kom jag ihåg att ta på  förmiddagen och ett par timmar senare tog jag alvedonen. Sedan tog jag ytterligare en värktablett innan jag åkte in till stan till halv tre.
På kvällen gick jag på bio och när den var slut strax innan åtta, var jag så dålig att jag hade svårt att röra. Kroppen värkte något förfärligt och jag hade frossa i massor. 
Väl hemma frös jag så mycket att det kändes som om lägenheten var en enda stor frysbox. När jag bytte om till nattlinne kändes det som om jag gjorde det mitt i en snöstorm. Drog över mig två täcken när jag la mig, varav det ena var ett tjockt duntäcke. 
Hade svårt att varva ner och slappna av, flåsade som om jag sprungit maraton. Till slut började jag känna mig lite varmare. Vid tre vaknade alternativt väckte min lille goe hårbollmig och jag gick på toa. Åter fick jag frossbrytningar och fick slänga mig ner i sängen för att få upp värmen igen. 
När jag till slut vaknade på morgonen hade frossan försvunnit, men en viss värk finns fortfarande kvar. Det har aldrig hänt förut. Känns oerhört jobbigt.
Ska jag må så här varje gång jag tar mina sprutor, vet jag inte om jag vill ta ta dem när jag är på road trip i USA. Att må så här dåligt när man är ute och reser är inte roligt. Då blir det bara plågsamt. Får ta och ringa till Neurologen och höra om jag kan göra ett uppehåll en månad eller om jag riskerar att få ett skov då. Då kommer jag må ÄNNU sämre än med bivärkningarna!

Kommentera

Publiceras ej