Haft mycket solrosor på balkongen i år och när de hade blommat över lämnade jag dem så småfåglarna kunde äta upp fröerna. Det har varit fullt med talgoxar och en och annan blåmes. Men nu har de ätit upp allt och det låter dem mig veta.
Imorse när jag låg och irriterade mig igen över byte av tid, ville inte gå upp klockan åtta. Knackade det på fönstret i kontoret, samtidigt som en lite pippi flög in i sovrummet igenom den öppna balkongdörren. Endast en springa på ca fem centimeter, men in kom den ändå. Blev lite rörigt en stund. Katten for runt efter den stressade fågeln. Men så fort jag öppnade balkongdörren helt den ut igen. Puh! Hade kunnat gå riktigt illa om den och Winston börjat fara runt bland alla mina prylar i sovrummet. 
När jag till slut hasade mig upp och tittade ut på balkongen på framsidan, såg jag att det satt fullt med talgoxar på balkongen och i äppelträdet utanför. Så jag tog en närmare titt på solrosorna och upptäckte att de ätit upp alla fröerna, så jag slängde alla solrosorna på komposhögen. Nu känns det som om mesarna sitter och stirrar ilsket på mig från balkongräcket. Vi vill ha mer mat!!!!
Men jag vill inte köpa fröer och mata dem i vinter, inget jag gjort innan, de skitar ner så förskräckligt. Det är fullt med fröskal och fågelskit på balkongen redan. Efter en hel vinter vill jag inte vet hur det skulle se ut där ute. Visst är det trevligt att se dem och de behöver maten. Men, men...
 

Kommentera

Publiceras ej