Bakar inte speciellt många kakor nu för tiden. Inte alltid så roligt och så behöver inte mamma några kakor längre. Men idag blev det ett par sorter. En gammal jobbakompis hade smakat mina bondkakor på årets Hembygdsfest och gillat dem. Han undrade för några veckor sedan om jag ville baka en omgång bondkakor. Vilket jag gärna gjorde. Degen är ju så otroligt god.
När han kom och hämtade dem undrade han om jag kunde tänka mig att baka ett par sorter till, sirapskakor och finska pinnar. Inga problem tyckte jag. Nu har det varit lite mycket på det senaste och jag har inte kunnat göra några. Men idag lyckades jag få till dem. Finska pinnarnas deg är också väldigt god. Så det blev lite färre kakor än vad det var plannerat. Men bara lite mindre...
Han kom och hämtade dem precis när jag plockat ut sista plåten. Så de var väldigt färska. Om han och sambon inte äter upp dem i ett nafs, bör de räcka till jul.
Annars får jag väl göra en ny omgång.

Kommentera

Publiceras ej