För ett tag sedan ringde en telefonförsäljare från Harlequins bokförlag. Han försökt givetvis sälja böcker. Men jag tackade nej. Förr prenemunerade jag på flertalet serier, men har nu inte köpt något från dem på flera år. Däremot köper jag varje månad Harlequinböcker från USA. Detta förklarade jag för grabben i telefonen. Så det är inte så att jag övergett bokförlaget helt. Berättade för honom att jag inte gillar de böcker som säljs i Sverige. De är bara om idiotrika sydeuropéer och amerikanare. Så tråkigt! Jag läser hellre om cowboys, poliser, militärer och vanligt folk. 
Så tycker jag bättre om amerikanarnas bokomslag. När de sålde Blazeserien i Sverige kunde det vara allt möjligt tråkigt på framsidan. Ett päron, en bit spets eller närbild på en kvinnlig mage. Inget som får mig att köpa boken. Den amerikanska motparten har ALLTID en supersnygg och lättklädd karl på sin framsida. De köper jag väldigt mycket hellre!!!!!! Ibland stirrar jag mer på framsidan än läser själva boken.
Vi kom igång att prata riktigt länge om allt som har med romantiska böcker att göra. När samtalet till slut var över tackade han mig och sa att jag räddat hans dag. Det är klart han får nog mest höra nej tack daganarna i ändan. Roligt att jag kunde pigga upp honom lite. Men jag sa bara som det är. 
 

Kommentera

Publiceras ej