Det är ett bra blomår i år. Det blommar för fullt ute på balkongen. Tom solrosorna är på gång.

Pelargonerna är överfulla med blommor. Speciellt roligt är det att de blommor jag sått själv växer som bara den. Tagetesen är både stora o fulla med blommor.

Det har varken regnat för mycket eller varit för torrt, nu när nästan alla är i full blom. Luktärtorna har inte börjat blomma och en sort, som jag inte kommer ihåg vad de heter, har redan blommar över. Men i övrigt är en njutning att titta på.
Synd bara att när solen ligger på är det så hett att jag inte kan vara där ute. Men de stunder jag är där njuter jag.

Tomaterna o löken växer också bra. Rödbetorna är det lite sämre med. Men det är väl för att de har för litet att gro. Men det gör inget. Mest bara roligt att se saker växa.

Kommentera

Publiceras ej