Sex dagar kvar till det hela drar igång! Äntligen!
Tyvärr missar jag ju tre av de sex programmen, men ska försöka överleva det när jag är i USA och har roligt. Kanske kan titta på SVT Play hemma hos Aubrey och Virginia i Texas.
Är väl inte supertaggad på någon av artisterna. Men det har ju aldrig varit det stora för mig. Det är liksom hela paketet som är grejen, låtarna, framträdandena, programledare, mellanakter och allt annat galet som händer. Snart blir det också dags att leta reda på en massor bloggar som skriver om det hela. Älskar att läsa recensioner av låten och framtädandet. Tobbe Ek, från Aftonbladet Hannah Fahl från DN, Schlagerprofilerna från QX och de galna Schlagerboys, om de nu kommer. Två engelsmen som förälskat sig i Melodifestivalen och allt som har med schager att göra.
Förutom att jag då missar några program, så stör också att finska Krista Siegfrieds ska vara med. Hon som sjöng Merry Me i Eurovision för några år sedan för Finland. Varför skulle jag vilja ha en finsk medborgare att reprecentera Sverige i Eurovision Song Contest? Jag blir ju nipprig när svenska kompositörer tävlar för andra länder. Antar att de tjänar en massa pengar. Låtar ska framföras av medborgare från landet de reprecenterar och ska vara skrivna av medborgare från samma land. Annars blir det ju ingen tävling för länder. Lite som att Petter Northug skulle skida för Sverige trots att han är Norsk medborgare. Nej, så vill jag inte ha det!!!!
Förstå mig rätt i min argumentation. Jag menar inte att folk som inte är födda i Sverige inte får sjunga för Sverige. De får vara födda var de vill, men de ska banne mig vara svenska medborgare! Kom inte dragandes med artister från andra länder, som flera gjorde i början när Melodifestivalen svällde ut till 32 bidrag. Minns med fasa när kanadensiska Alannah Myles tävlade. Hon får vara hur fantastisk artis och hur känd hon vill, men reprecentera Sverige i Eurovision Song Contest? Glöm det!!!!!
Sex långa dagar kvar. Sen kör vi! Jippi!!
 

Kommentera

Publiceras ej