Har suttit och lyssnat på två minuter av varje låt på San Franciscos flygplats. Här kommer lite kort omdömen om dessa. Ska titta på delfinalen när jag kommer till Texas. Ett scenframträdande kan ju ändra intryck. 
 
1. Eclipse - Runaways**
 Helt ok rocklåt, varken mer eller mindre. 
 
2. Dolly Style - Rollercoaster*
 Charmen från Hallo Hi är helt försvunnen. 
 
3. Martin Stenmarck - Du Tar Mig Tillbaks*
 Tråkig. 
 
4. Linda Bengtzing - Killer Girl-
 Har alltid avskytt Lindas överenergiska låter. Denna likaså. 
 
5. Frans - If I Was Sorry**
 Gullig, men inte riktigt min kopp te. 
 
6. Panetoz - Håll Mig Hårt**
 Svensk rap, skona mig. Men refrängen svänger. 
 
7. Molly Sandén - Youniverse**
 Förstår inte hysterin runt Molly. Det är precis som om hon vore Britney Spears eller någon i den stilen. Låten snygg men inget som får mig att känna wow. 
 
 Efter att ha hört alla bidragen, nästan, somnade under Oscar Zia framförande. Så har jag Robin Bengtsson och Wictoria som klara favoriter. 

Kommentera

Publiceras ej