Titta på melodifestivalen när jag kom till hotellet på min mobil. Det är ju inte riktigt som att se det på tv om man så säger. Så recensionerna är därefter. 
 
1. SaRaha - Kizunguzungu **
 Det svänger bra, men lite stelt. Svensk version av afrikagung. Lätt att komma ihåg. 
 
2. Swingfly feat Helena Gutarra - You carved My Name ***
 Gillar den, hon sjunger grymt i den svängiga refrängen. Men Swingfly saknar energi. Influensan som soökade?
 
3. Smilo - Weight of the World **
 Det börjar lovande. Men avsaknandet av en riktig refräng gör att den inte kommer någonstans. 
 
4. After Dark - Kom Ut Som En Stjärna *
 Någon sångröst har Christer Lindarw aldrig haft och den har inte blivit bättre med åldern. Tycker inte numret är tillräckligt flashigt för att dölja mossigheten. Hade väntat mig mer, det kostade tydligen 400000kr. 
 
5. Lisa Ajax - My Heart Wants Me Dead **
 Gick inte igång på det här. Kanske om jag får höra den fler gånger gånger. Gillar inte hennes lätt barnsliga röst. 
 
6. Boris René - Put Your Love On Me ** 
 Det svänger bra men den blir rätt tjatig efter ett tag. Men älskar meningen "you have my heart in a little box". Som låter som litter box!
 
7. Oscar Zia - Human ** 
 Vid första lyssningen gick jag inte igång på den. Ryckig vers. 

Som sagt, svårt att få rätt intryck på mobilen. Men det var ingen låt som jag verkligen gick igång på. Tittade på bara på låtarna så jag har inget att säga om programmet i övrigt. 

Kommentera

Publiceras ej