Nu har jag köpt ny telefon. En iPhone SE. Mindre än 6 men all dess prestanda och betydligt billigare.
Var och tittade på den häromdagen men när försäljarna börjar rabbla siffror, abonnemang och allt runt omkring blir jag bara yr i mössan.
Så för att få allt förklarat så jag förstår tog jag med mig systerdotter till Media Markt. Hon lyssnar när försäljarna pratar och sedan förenklar hon det hela för mig i lugn takt. Tack o lov att du finns Sara!
Jag kan riktigt höra hur säkringarna i huvudet börjar smälla när siffror börjar radas upp på hög. Siffror har aldrig varit min starka sida och inte har det blivit bättre nu. Men till slut förstod jag vad alla pratade om och jag bestämde mig för att köpa den. Blev en fin guldfärgad. För det var den enda de hade kvar.
Försäljaren, som kändes som om han hade lätt ADHD, var rolig och förstående. Det är inte lätt för gamla tanter att förstå allt teknikspråk.
Mobilen är blank o fin, än så länge. Smalare och lite längre än min iPhone 4. Men framförallt är den mycket lättare. 
Sara följde med hem och startade upp den. Hade kanske klarat det själv, med det gick aboslut mycket snabbare när hon hjälpte mig. Hon får allt att se så enkelt ut.

Kommentera

Publiceras ej