Så var det krångel med denna dator också.
Den har blivit mer och mer svårstartad. Som om sen inte hittar allt den behöver för att komna igång. Först fick jag starta om sen två gånger, sen tre och igår tror jag att den lyckades på åttonde omstarten. Men när den väl har kommit igång har det inte varit några problem som helst. 
Men det som gjorde att jag ringde datasnillet Per med en gång igår, var att den "frös", slutade fungera innan den stänger av sig själv eller jag tvångsavstänger den. Precis som min förra dator. 
Per var vänlig och kom hit på kvällen och då fungerade den, givetvis, utan några som helst problem. Startade med en gång! Grrrrr!!!
Han uppdaterade något som heter bios och tittade runt lite datorn. Tackade för sig och sa att vi hörs nästa vecka hur än datorn fungerar. Att den låser sig hade han förklaring på att minnet skickar info fram och tillbaka och ibland blir det fel och datorn vet inte var den ska göra och stänger därför av dig. Varför händer alltid detta mig? Måste tyvärr vara DBS, dåren bakom styret eller DBT, tangentbordet. Att jag aldrig kan få ha en dator som fungerar utan problem!!!

Kommentera

Publiceras ej