I förrgår gjorde jag rabarberpaj till takläggarna, hyresvärden och en elektriker. Den blev så uppskattad att de nu kräver mer av samma sak. Ge dem lillfingret och de tar hela armen och lite till.
Kände inte för att göra paj varenda dag, roligare med lite variation. Så idag gjorde jag pizza till dem istället. Det blev lika uppskattat det, de hade ätit medhavda smörgåsar annars. Lovade dem rabarberpaj imorgon igen och på måndag fixar jag nog till fläskpannkaka. Det är betydligt lättare att fixa ihop än pizza.
Det blev alldeles för mycket igår med gräsklippning tidigt, hundpromenad, gräsklippning igen och sedan tur till Jönköping för lite dollar inköp och biobesök. Så jag var helt utmattad när de till slut hade ätit färdigt, men de gjorde sig ingen brådska att gå tillbaka ut till taket igen. Till slut fick jag köra iväg dem för jag kunde knappt inte hålla mig uppe längre. Visst är det roligt att de åt och hade trevligt, men nån måtta på det hela får det vara.
Gick direkt o la mig men lyckades aldrig somna, svårt att slappna av när jag är så övertrött. Orkade heller inte hasa mig över till grannen för lugn och ro. Så jag låg och tittade på naturprogram, smsade lite och spelade spel på mobilen i ca tre timmar. Kände mig tack o lov bättre utan att ha sovit. 
Gick upp i rättan tid för åskan kom i all hast, men jag hade dragit ut alla sladdar innan det började smälla. Slog nog ner någonstans för strömmen gick några gånger. Men tack o lov, datorn är fortfarande välbehållen, puh!

Kommentera

Publiceras ej