Datorn har gått sönder och som vanligt blur jag lite handfallen. Vad göra? Det är väl aldrig rätt tid när jag måste lämna bort den men just nu känner jag mig rejält deppig och hade behövt datorn som lite distraktion. 
Idag gav jag mig ut på extra lång promenad med Eddie för att bli rejält trött. Vi traskade ner MIT Huluån men tog jag inte den vanliga vägen utan vek av och följde ledningen tills jag trillade på en skogsväg. Ok det har väl att ta till en början, mer två hjulspår över lagom sur mosse. 
När jag till slut lämnat av Eddie och sedan stapplat bort till mor o far, dom bjöd på middag tillsammans med Louise och grabbarna, hade jag varit ute o gått i två timmar. 
Tänkte att nu kommer jag väl slockna direkt när jag kommer hem. Icke, trött var jag men när jag inte har David Attenbouroughs härliga röst som vaggar mig till sömns, kunde jag inte slappna av. 
Läste och spelade på mobilen för att få tiden att gå. Winston kom och myste en stund. Men inget fick mig att slappna av och sova. 
Blev lite mindre deppig när Per ringde och berättade vad det var för fel på datorn. Jag behöver inte köpa ny, vilket jag inte har råd med just nu, men jag kanske kommer att förlora en del av min sparade musik och bilder. Det var fel på hårddisken. Han hade en ny hemma som han försökte klona över till drån den gamla. Problemet är bara att den är inte så stor som den som gick sönder. Men behöver jag inte köpa ny dator så är jag glad för det lilla. 
Får skaffa mig ytterligare en extern hårddisk och spara alla bilder på den. 
Hoppas jag kan få hem datorn i morgon, annars blir påsken väldigt lång. 

Kommentera

Publiceras ej