Så kom Alaskaresan ifatt mig med buller och bång.
Efter att sovit nästan elva timmar så kan man ju tycka att det skulle räcka, men icke. Vaknade inte förrän kvart över nio och hasade mig upp vid tio. Men jag hade inte varit uppe länge förrän jag fick gå och lägga mig igen. Orkade bara busa lite med Winston innan jag fick inta ryggläge. 
Så har jag spenderat nästan hela dagen. Bara varit uppe kortare stunder, men hela tiden tvingats lägga mig igen. Känner mig inte så jättedålig när jag ligger, men så fort jag sätter upp huvudet så blir trycket i hjärnan alldeles för stort och jag måste lägga mig igen. Så jobbigt.
Har sovit lite men mest har jag tittat på naturprogram och lekt med telefonen. Det har varit en lång dag. Winston har också varit ovanligt trött. Han gick och la sig ungefär samtidigt som jag och han har inte kommit upp ännu. Har hälsat på en enda gång, som han brukar göra när jag ligger och vilar på dagarna.
Nu är klockan nästan arton och jag känner mig äntligen någonlunda vettig och tänkte ta mig en tur runt dammen. Måste komma ut och känna lite luft, i alla fall en kort stund.

Kommentera

Publiceras ej