Frustrationen blir värre och värre för varje dag när det gäller min telefon.
Igår ringde jag till Telia igen, sökte mig till en annan avdelning, vilket inte gav något. Hon pratade med sin handledare som tyckte att jag skulle återkomma när min telefon blivit lagad. När det nu kommer att ske? Det är ju det jag vill veta när!
 
Ringde idag igen och pratade då med avdelningen som tar emot felanmälan. Hamnade hos jättetrevliga och hjälpsamma Pernilla från Luleå. Vi pratade länge, hon ringde bland annat upp Skanova, de som äger ledningarna. De tyckte själva att ledningen borde grävas ner, jag blir bara glad om de faktiskt LAGAR den, men att det inte fanns med i planerna just nu.
 
Flera jag pratat med på Telia har lagt in om att Skanova ska ringa mig, men det har inte hänt än. Kommer det någonsin att ske? De ska kontakta mig innan tre idag. Känner mig inte speciellt hoppfull måste jag säga.
 
Pernilla var hur gullig som helst och förstod helt min frustration. Hon såg ju hur många gånger min telefon varit sönder. Relacom har under de här, snart fyra veckorna, tjatat om att mitt problem ingår i ett större fel. 87 stycken abonnenter ska vara drabbade i området. Men enligt Pernilla är vi nu bara två i området som har fel på telefonen. Dvs JAG och Elin och Klas vars telefon avledning gått av förra helgen när en stackars svan flugit in i ledingen och sedan dött. Får de sin telefon lagad före min blir jag fullständigt GALEN!
 
Ska jag verkligen behöva kontakta Expressen? Sa också så till Pernilla, men jag vill inte komma i tidningen för detta. Hon förstod mig fullständigt och gav mig numret till Post- och Telestyrelsen. De har det övergripande ansvaret för att post- och telefoni ska fungera. Får väl börja där.
 
 

1 kommentarer

Linda Wendt

28 Feb 2015 10:02

Hej Ingalill!

Mitt namn är Linda Wendt och jag jobbar på Telia Kundservice. En av mina arbetsuppgifter är att söka igenom bloggar där Telia nämns för att se vad våra kunder tycker om oss samt för att se om det är något jag kan hjälpa till med.
Jag förstår att det är väldigt frustrerande att telefonin inte fungerar hos dig men det glädjer mig att du fick prata med en trevlig och duktig tjej på supporten som hjälpte dig att kolla upp vad som händer i ditt ärende. Jag håller tummarna att telefonin kommer igång snarast och att det går att ordna med en mer hållbar lösning så att du slipper återkommande problem.
Jag önskar dig en trevlig helg.

Med Vänlig Hälsning,

Linda Wendt, Telia Kundservice

Kommentera

Publiceras ej