Ibland kan jag verkligen få konstiga idéer. Blir nästan lite besatt när de poppar in i huvudet. De behöver, är sällan, några "göra-stor-förändring-i-livet" saker, utan små knasiga idéer som jag snöar in på det grövsta.
 
Just nu har jag snöat in på hur all min musik i Itunes är namngiven eller hur jag nu ska förklara. Det hela började när jag la in massor av musik i min nya mp3-spelare och de kom inte i den ordningen jag ville. Blev lite rabiat. De kom i den ordningen som namnet är, men inte det namnet som syns på Itunes utan i själva filen så jag måste gå och ändra på egenskaper.
För att göra det extra krångligt så kan jag inte ändra dem som ligger på hårddisken för då försvinner de i Itunes, lärde mig det den hårda vägen.
Nej, jag får gå in på min EXTERNA hårddisk och ändra namn på dem, ta bort nummerordningen, ta bort så de bara är namnade efter låtens namn. En liten låt i taget. När alla, nästan 8000 låtar, ok, ALLA behöver jag inte koda om men kanske hälften, är gjorde kommer jag att få ta bort all min musik från Itunes och sedan lägga in all musik från den externa hårddisken. Sedan kan jag lyssna på låtarna så som jag vill ha dem på min mp3-spelare och jag kan känna mig lugn igen. Sedan måste jag bara tänka på att göra samma sak varje gång jag lägger in ny musik så att jag inte behöver göra så många på en gång.
Men det kommer att ta sin lilla tid. Det är väldigt MÅNGA låtar som ska namnas om. Men tid är ju något jag har gott om...
 
Jag och mina konstiga idéer!

Kommentera

Publiceras ej