Som vanligt kan jag inte vänta tills jag behöver ytan inne i mitt sovrum/museum. Årets stora USA-resa är ju inte förrän i september men redan nu har jag gjort plats på en av väggarna. Precis som jag gjorde 2012. Lite över fem månader kvar väntar jag otåligt att få åka iväg.
Väggen som var kvar att tömma är också murstocken så det går inte att borra i väggen. Utan jag fick kämpa och såga, skruva och fila för att få dit en någorlunda vettig bräda. Tyvärr är brädan i sig själv inte platt, slagit sig något och väggen till vänster alldeles för mjuk att borra i. Får inte införskaffa allt för tunga eller sköra saker. För jag kan inte fästa högra delen av hyllan i väggen utan den står lös. Hoppar lätt ut vid minsta touch. Kan va bra att jag har lite begränsningar inför inköp och medplockande av prylar. har blivit lite väl mycket de senaste resorna. Behöver tänka på kvalitet istället för kvantitet.
Börjar få svårt med plats på väggarna i lägenheten. Så stora delar av helgen har gått åt till att fundera hur och var jag ska placera det jag flyttar på. Stackars Viktoria kommer jag att flytta på igen, givetvis. Har eventuellt en plats inne på kontoret.
Är väl inte helt nöjd med hur jag tvingades placera den stora Ivar-sektionen. Men samtidigt fick jag plats med alla handarbetsprylar på ett ställe. Så för tillfället är jag OK med lösningen.
Spegeln som varit i sovrummet har åkt upp på väggen i fastun. Också murstock, så den hänger bara på ett par små spikar. Men det brukar inte gå speciellt vilt till i hallen så det ska nog gå bra. Nu inväntar jag bara små klädnypor sedan är senaste omändringen färdig.
Så då är det bara att fundera på hur jag kan ändra om andra delar av lägenheten för att få mer plats på väggarna.

Kommentera

Publiceras ej