Mitt liv är ju numera ganska så lugnt. Så här kan en vanlig dag se ut för mig.
 
Ligger alltid och läser innan jag går upp.
Sedan matar jag min goa innekatt.
Under vindermånaderna tänder jag i pannan innan jag går ut till ladugården och matar en skock hungriga katter där.
Sedan blir det äntligen mat till mig. Den äter jag framför datorn. Där brukar jag bli sittande en timma eller två beroende på vad jag börjar surfa om. Kan sitta och googla om olika resmål i USA hur länge som helst.
Kan sitta och googla även när jag inte har någon resa inplanerad. Vet aldrig om jag kommer att ha vägarna förbi just denna lilla ort i framtiden. Ju uddare saker desto roligare.
 
Efter det blir det normalt, om vädret tillåter och jag mår bra, en promenad med eller utan hund/hundar. Hur lång promenaden blir beror helt på om jag har sällskap med eller inte. I regel längre med en hund som kutar runt.
Kommer jag tillbaka från promenade innan tolv blir det lite te och nötter till fika. Efter tolv så gör jag i regel en tidig lunch. Fikar jag så blir lunchen runt tvåtiden.
 Fikar vid datorn men intar lunchen i köket lösande korsord. Sedan beror det helt på hur jag mår. Inte så trött kan det bli diverse pyssel. Kakbak, städning, ommöblering eller något annat som kräver energi.
Behöver jag gå och lägga mig gör jag det i regel någon gång emellan 14-18. Då kan jag sova allt från tio minuter till över två timmar. Sätter alltid på en film eller dokumentär på lagom ljudnivå. Sover bäst till Steve Attenboroughs härliga röst.
Efter sovpausen blir det för det mesta mer surfande tillsammans med en kopp te. Det händer att jag vaknar pigg men oftast är jag fortsatt trött och seg. Vid sjutiden är det dags för kvällsmat. Lite olika men för det mesta äter jag den vid köksbordet. Efter det spenderar jag kvällen broderande medan jag tittar på en film eller, oftast, någon deckare. En DVD med fyra avsnitt är i regel runt tre timmar. Precis lagom med tid att sitt och sy.
Avslutar dagen som jag börjar den, läsande i sängen.
Det var min dag.
God natt!

Kommentera

Publiceras ej