Har varit lätt hysterisk ett tag nu för att jag inte kunna möblera om. Något jag älskar att göra!
Så började sakta men säkert en bild ta form i huvudet på mig och när det händer går det inte att få bort den. Omöjlig att deleta. Så igår går jag mig iväg ut till ladugården för att leta lång bräda. Kanske inte så snyggt alltid med dessa brädor som jag är så förtjust i att använda. Men ack så praktiskt och platssparande.
Till min stora fasa hittade jag inga i ladugården. Vilken fasa! Måste jag ha min bild skramlande i huvudet utan att kunna förverkliga den. Det går ju visserligen alltid att åka till Cheapy och köpa. Det har jag gjort förut. Men jag kände för att fixa idag, inte någon annan dag.
Men tack o lov så hittade jag en lång, väldigt lång, bräda nere i sågen.
 

Längden jag behövde var 2.70 m. Brädan var nästan i helt perfekt längd för två längder. Wow, puh! Släpade upp den och sedan blev det avsågning och sandpappring i massor. Den har legat utomhus, om än under tak, i åratal. Så det var en del fågelskit och fiskfjäll att skrapa bort. Det där med fiskfjällen var dock inget bra. Något djur, utter(?), hade suttit och ätit sin middag på brädan. Så fort jag fick in brädan började det lukta fisk i lägenheten. Slutade med att jag smörjde in brädan med såpa. Hoppas att det tar bort något av doften. Luktar mest när jag sitter vid skrivbordet. I övrigt känns inte doften speciellt.
 
Hade inte tänkt så mycket på hur mycket jag skulle behöva plocka bort och flytta för att få upp de båda brädorna på väggen bakom skrivbordet. Men när jag började tömma Ivar-hyllan så upptäckte jag att jag var tvungen att tömma ALLA hyllorna i kontoret. Även den vid syplatsen. För att få rätt höjd på hyllorna. Men med vilopauser, som arbetsterapaupten, hur stavar man det, lärde mig att ta, lyckades jag till slut få ordning på röran utan att behöva sova i flera timmar. Tack Maria!
Är inte riktigt färdig ännu. Över alla filmerna ska jag sätta mina stats-lappar på ett snöre med klädnypor. Men måste hitta någonstans där de säljer små sådana. Har hittat på Panduro men känner inte för att skicka efter. Får leta vidare här hemma. Sedan ska eventuellt Mitt Livbroderiet upp inne i Ivar-hyllan vid syplatsen. Men har inte funderat färdigt där en. En ny idé har blommat upp i huvudet så jag får se hur jag gör idag.
De två brädorna räckte med lite över till alla mina filmer, TV-serier står på andra ställen, men många till får jag inte köpa. Eller så får jag börja städa bland filmerna. Det finns några som jag undrar varför jag köpte, eller som inte åldrats med behag. Får se om jag gömmer dessa någon annanstans. För annars får jag sätta ytterligare en bräda över de andra två. Det går men har ingen exakt likadan till. Men det behöver ju inte störa.
 
Det är ett senare problem.

Kommentera

Publiceras ej