Åter igen försökte jag titta på J20s VM-match mot Ryssland, som började elva igår kväll. Men glöm det!
Winston blev helt rabiat när jag inte gick och la mig som vanligt. Först var det ganska lugnt men vid midnatt kom han igång i vild fart. Skrek, ylade, sprang runt och hoppade upp på hyllor. Inte gjorde saken bättre att jag var så trött att jag ville gå och lägga mig men då skulle ju Winston lyckas i sitt uppsåt och bara fortsätta med sitt uppförande nästa gång.
 
Men jag kunde inte koncentrera mig på varken hockeyn eller handarbetet när Winston for runt. Till slut gav jag upp och busade en stund med honom innan jag la mig och somnade nästan direkt. Tack o lov att Sverige vann över Ryssland.
 
Vill dock inte veta vad som händer om Sverige går till final. Den matchen börjar klockan två på natten. Då får jag väl tömma hyllorna innan jag sätter mig.
 
Det är tur att han är så vansinnigt söt och go i vanliga fall, för annars hade jag blivit galen när han håller på så här. Tack o lov händer det ju inte så ofta och J20 VM är snart slut.

Kommentera

Publiceras ej