Nu är det bara en vecka kvar till flyget lyfter mot The US of A. Hoppas jag! Är helhispig för att vulkanen på Island ska få ett rejält utbrott och stoppa våra planer. Jag är så ressugen att jag inte vet vad.
     
        Det finns inget bättre än att ge sig ut på road trip. Susa fram på vägarna, sitta med kartan i knäet, jag kör ju inte så mycket nu förtiden, och ta dagen som den kommer. Önskemål om vad vi vill se men inga fasta planer. Inte, idag måste vi köra från A till B och göra dessa stopp längs med vägen. Det skulle jag aldrig klara. Vad händer om vädret ställer till det, om vi inte vill se just det stället så länge eller kort bara för att allt är förbokat. Visst vi har mycket planerat men inget är ett stort MÅSTE just den dagen eller ingen dag alls. Inget, mer än flygbiljetten och hyrbilen, är betalt i förväg. Visst vill vi till Yellowstone National Park, men vilken dag exakt vi kommer det är inte bestämt och skulle vi inte komma så långt är det givetvis en stor besvikelse men inte världens undergång eller stor pengaförlust.
 
       Ändrade resplaner kan ibland bli bättre än vad man tänkt sig. Då får man uppleva något helt oplanerat. Sådant gillar jag skarpt!
 
       Boka hotellrum behövs inte heller. Det finns gott om hotell och motell i USA. Visst, vissa kvällar kanske man får kämpa lite mer för att hitta något men hittar något det gör man alltid.
 
       Å, vad jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej