Kände för en dag på stan i Jönköping. Så när Sara passande nog jobbade mellan ca 15-21 så passade jag på att följa med för lite shopping och bio. 

Behövde lite nya skor. Jag är ingen sådan som har garderoben full med skor utan använder skon jag köpt tills den är utsliten. Nu hade tre sorters blivit utslitna ungefär samtidigt. Ok, sandalerna är inte utslitna med lite svåra att gå i numera. De hade massor av skir som passade mig på Skopunkten för en gångs skull. Hittade snygga stadiga sandaler, inomhusskor och ett par helt okej utomhusskor. Inga direkta gympaskor men inga som gör något att jag går med dem ute i skogen. Tre par skor för 548 kr tycker jag är väldigt bra. 
Träffat flertalet kollegor. Så det har blivit mycket under eftermiddagen. Ett par kände igen mig i bussen. Räknar inte med det numera. Det är ju trots allt snart fyra år sedan jag tvingades ge upp. Alltid lika roligt när man ser igenkännande i deras ögon. 
Att skicka iväg ett paket på posten är inte enkelt numera. Trodde de höll på med sådant på Coop, A6. Men icke. Var tvungen att ta mig ut till ICA Maxi.  Dör var kön väldigt lång. Men till slut fick jag lämna in paketet. Bara hoppas att allt är betalt och ifyllt rätt. 
Sedan blev sushi och nu ska jag avsluta Jönköpingsbesöket med bio. 

Kommentera

Publiceras ej