Eddie är för rolig. Han är en sådan liten fegis. När vi var ute idag så gick jag åt fel håll. I alla fall om man ska gå efter hur Eddie reagerade. Valde att gå motsatts håll på varvet jag brukar gå med den lilla skållade byrackan. Eddie var inte med på detta utan pep iväg på vanliga vägen. Jag ropade på honom men han verkade inte höra mig för jag såg hur han sprang fram och tillbaka innan han upptäckte mig. Sedan höll han sig inom synhåll en bra stund. När jag sedan genade genom skogen för att komma över till en parallell väg blev han ett litet plåster. Nu går hon verkligen inte som hon brukar. Bäst att hålla sig i närheten.
Sedan blev han otroligt uttråkad när jag hittade rätt så mycket kantareller. Speciellt på mitt hemliga ställe. Här var svamparna handflatsstora. Men det gäller att titta ordentligt. Inte lätt att hitta svampen bland mossan och det snåriga gräset. Men det blev nog en tre liter i alla fall. Inte illa detta urusla svampår.

Kommentera

Publiceras ej