Decafinated eller teinfritt som vi säger på svenska är något jag har svårt att hitta i Sverige. I Saluhallen i Göteborg säljer de svart ceylonte teinfritt. Men helst vill jag ha Earl Grey, mitt favorit te. Det brukar jag köpa på mig vid varje USA-besök. Men de få påsarna räckar aldrig speciellt länge. Köpte förra året ifrån amazon.co.uk men har inte lyckats beställa något i år. Antingen är det för att säljaren inte skickar utanför Storbrittanien eller så har EU ändrat importlagar. Jag vet inte. Sökte på nätet efter teinfrittsäljare i Stockholm och hittade då The English Shop i Söderhallarna.
De hade inget Earl Grey men ett te som hette Decafinated Evening Tea. Jag köpte på mig en skock. Det är likt Earl Grey smaksatt med bergamot. Men då man känner bergamotsmaken väl i Earl Grey så har de nog bara gått förbi tebladen och fläktat lite när de smaksatt Evening Tea. Helt Ok, nästan för mild smak, inget Earl Grey precis. Men det är bättre än inget. Jag sörplar i mig stora mängder te varje dag och har lite svårt att konstant drick te med tein. Min MS gör att jag inte alltid kan hålla tätt och tein, likt koffein, är ju urindrivande. Men att avstå från te finns inte. Speciellt nu på på vintern. Så det är bara att kämpa vidare med att hitta Earl Grey. Hoppet står nu till en som just nu tillbingar en längre tid i London :D

2 kommentarer

Rebecka

27 Feb 2013 16:44

Det kommer moster, det kommer...

maja

19 Nov 2014 13:10

Hej. Earl Grey utan koffein/tein finns på Ica Focus i Gårda, Göteborg av märket Ahmad.

Kommentera

Publiceras ej